מחפש פרילנסרים ב- כללי, שונות?

מאמרים בתחום כללי, שונות

רואה החשבון שלי- איך לבחור

כל עסק (ולא רק עסק) זקוקים לרואה חשבון או יועץ מס. גם אם העוסק מטפל בכוחות עצמו בהנהלת החשבונות השוטפת, מומלץ בכל חום להעזר באיש מקצוע לצורך הגשת הדו"חות השנתיים ואחרים לשלטונות המס. החוקים מורכבים, יש הרבה יכולת "לנתב" דברים וכתיבת סכומים במשבצת הלא נכונה יכולה להיות החלטה מאוד יקרה (או חסכונית).

פקודת מס הכנסה ועליסה מבעד למראה

בספרו הקלאסי של לואיס קרול, אומרת המלכה האדומה לעליסה "עליך לרוץ הכי מהר שאת יכולה, כדי להישאר באותו המקום, אם את רוצה להגיע למקום אחר, את צריכה לרוץ לפחות פי שניים יותר מהר" (תרגום: רינה ליטוין). משפט נפלא זה משמש פעמים רבות כדי להדגים את קצב החיים והדרישות שמציב בפנינו העולם המודרני.

על הריצה לקראת השווי ההוגן

אחרי מאות שנים, בהם השתמשה החשבונאות בבסיס המדידה של העלות ההיסטורית, הפרקטיקה והתיאוריה החשבונאית מתבססים יותר ויותר על גישת השווי ההוגן להערכת סוגים שונים של נכסים והתחייבויות.

אפקט ינואר- מבט חדש

"זה היה בפברואר, זה היה אז בפשיטה הגדולה שלא השתתפתי בה. על שמה נתנו לי את השם ינואר". הגשש החיוור, שיח טבחים.

רב מוח והעסק הקטן- התנסות אישית

כל ספרי הניהול ממליצים תמיד שתגייס סביבך חבורת יועצים נאמנים שהם יותר חכמים ממך. נפוליאון היל בספרו הקלאסי "חשוב והתעשר" קורא לזה "רב מוח". הרעיון הבסיסי הוא שלא משנה כמה אתה חכם או משכיל, תמיד יש נקודות שבהן יש לך חוסרים. תמיד יש את הסיכון ש"תתאהב ברעיון של עצמך" ולא תצליח לבחון אותו באופן ביקורתי וכדומה. חבורה של יועצים נאמנים יוכלו להציג לך נקודות מבט חלופיות, אלטרנטיבות לפעולה, סיכונים וסיכ...

הדיון במס הכנסה- מה מצפה לנו

במידה רבה, הדיון במס הכנסה הוא שיאם של היחסים בין הנישום לבין רשויות המס. ניהול החשבונות, הדו"חות השנתיים, המכתבים, התכנונים ודברים אחרים שאנו מגישים, כולם משמשים "משחק מקדים" או הכנה לדבר האמיתי: הדיון.

ביקורת בעסק- מה עושים כשהרשות למיסים מגיעה

אחד הדברים שלא מלמדים אותנו ולא מספרים לנו עליהם (לא רק האזרחים, גם רואי החשבון במסגרת הלימודים) הוא כיצד לנהוג בעת ביקורת של שלטונות המס. מצד שני, רוב העסקים יקבלו ביקור של החברים ממס הכנסה ו/או מע"מ במהלך חיי העסק. אם יהיה לנו עסק משגשג, אפילו יותר מביקור אחד במשך השנים. כל עוסק חייב להניח שבמוקדם או במאוחר הוא יזכה לביקורת ולכן מאוד מומלץ שלא להתעלם מאפשרות זו.

לבן או שחור- מכתב לחבר

שלום ידידי. שאלת אותי בנסיבות שונות עד כמה כדאי להעלים הכנסות בישראל בעסק החדש שאתה עומד לפתוח. הייתי רוצה לענות לך על כך קצת באריכות.

יש לי שם נפלא לעסק

מה המשותף לעסקים הבאים: רשת מלונות הילטון, אולפני ופרקי השעשועים של דיסני, מחלבות שטראוס והקיוסק של משה (בפינה ליד בית הספר)? תשובה: כל העסקים האלו מצליחים מאוד למרות ששם העסק הוא שם הבעלים או המייסד. שום דבר מרגש או בומבסטי, רק אדם שהקים עסק, הקפיד על איכויות והפך את השם האישי שלו למותג.

יש לי רעיון לעסק- איך אני מפתח אותו

האגדה מספרת שבמהלך מלחמת העולם השניה בא בחור צעיר לצ'רציל (ראש ממשלת בריטניה) עם רעיון מבריק: בוא נבנה טנקים אמפיביים שיחצו את תעלת למנש על הקרקעית, יעלו בצד השני בהפתעה ויתפסו את הגרמנים לא מוכנים. “יופי" התלהב צ'רציל: איך בונים טנקים כאילו? “טוב, בשביל זה יש מהנדסים" ענה האיש.

שיפור השרות ללקוח באמצעות המשוב הכפול

שיפור שביעות רצון הלקוח קשור הדוקות בשיפור שביעות רצון העובד. זאת מהסיבה הפשוטה שדרוש עובד מרוצה כדי להפוך לקוח למרוצה. לאור זאת, אין להסתפק בניטור שביעות רצון לקוחות אלא להרחיב זאת לעובדים עצמם.

לחץ ושחיקה בשרות לקוחות

לחץ ושחיקה הם אחד המאפיינים של עבודת נציג שרות הלקוחות בארץ ובעולם כאחד. מצב זה של תחושת חוסר יכולת להתמודד עם דרישות הסביבה הארגונית והאישית מוביל לא פעם לנשירה של העובד. טיפול יעיל בתופעה מחייב פעולה ברמה הארגונית והניהולית אך גם מתן כלים מעשיים לעובד הנקלע למצוקה לצאת ממנה. תנאי מוקדם לכל זה הוא קיומו של מערך שוטף של ניטור תחושות העובדים במוקד השרות שיתריע בזמן ויאפשר תיקונים בעלויות נמוכות ...

הערכת עובדים ככלי ניהולי

הערכת עובדים היא תהליך של מדידה והערכה של ביצועי עובדים וקבוצות בארגון המיועד לבחון את מידת ההתאמה בין ביצועיהם והתנהגויותיהם לבין הציפיות מהם כפי שהוגדרו בתוכנית היעדים של הארגון ליחידותיו השונות. תהליך ההערכה נועד להביא לשינוי חיובי הן בעובד והן בארגון כאחד. תהליך ההערכה מבוצע במספר שיטות שצריכות לעמוד בקריטריונים של מהימנות ותקפות. מדובר בהליך המיועד לקחת את הארגון ועובדיו ולשפר את אופן תפ...
תוצאות 241 - 253
« לעמוד הקודם 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 לעמוד הבא »